.

poniedziałek, 6 stycznia 2014

Schab z karmelizowanymi bananami.


Pork chop with caramelized bananas.


Składniki:

4 kotlety schabowe
2 gałązki świeżego tymianku
2 ząbki czosnku
2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżeczka soku z cytryny
100g ryżu kolorowego
1 łyżka koryntek
1 łyżka pinioli uprażonych
1 banan
1 łyżeczka przyprawy Sumak
1 łyżeczka masła
1 łyżka miodu
sól, pieprz

Wykonanie.

Marynata - wymieszać dokładnie 2 łyżki oliwy ,sok z cytryny ,posiekany czosnek, sól, pieprz i listki tymianku.
Mięso rozbić dosyć cienko ,jeżeli schabowe są duże to przeciąć na połowę i włożyć do marynaty.
Teraz gotujemy ryż. Dałem kolorowy ,bo zawiera część ryżu dzikiego. Samego dzikiego nie chcą u mnie jeść, ale w mieszance, tak.
Koryntki, malutkie rodzynki, zalać wrzątkiem.
Uprażyć piniole - nasiona pinii.
Obrane banany pokroić w grubsze plasterki ,po skosie. Posypać obficie przyprawą sumak i karmelizować na patelni z roztopionym masłem wymieszanym z miodem, na dosyć silnym ogniu.
Osączyć rodzynki.
Kotlety obsmażyć z obu stron na rozgrzanej patelni grillowej.
Do ugotowanego ryżu dodać rodzynki oraz przecedzoną marynatę z patelni. Ryż ułożyć na półmisku ,na nim kotleciki, banany i posypać piniolami.
Smacznego.

7 komentarzy:

  1. ale super przepis, pomysł rewelacja, jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, ja jak lubię połączenie mięsa i owoców:) pięknie i pysznie!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Połączenie mięsa i owoców to niekoniecznie moje smaki, ale jak to ładnie jest podane:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Karmelizowane banany i mięso - pyszne połączenie... Ciekawa jestem smaku ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Z bananami jeszcze mięsa nie łączyłam, ale wygląda to wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo ciekawe połączenie :) chętnie by spróbowała!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nie łączyłam mięsa z bananami, a lubię połączenie mięso-owoce, czuję się zaintrygowana.

    OdpowiedzUsuń