.

środa, 11 września 2013

Pieczone pomidory.





Składniki na 6 - 8  średnich pomidorów.

0,5 kg szynka wieprzowa
1 jajko
1 mała bułka
1 cebula w kostkę , przesmażona
1 łyżka śmietany kwaśnej 18%
mleko do namoczenia bułki
sól, pieprz, majeranek, maggi w płynie
6 - 8 pomidorów
2 łyżki sosu chilli słodko - pikantnego
1 młoda cukinia
tymianek, oregano
olej, masło do smażenia

Wykonanie:

Szynkę wieprzową ew. łopatkę zmielić -  używam tylko takiego mięsa. Jakoś nie mam zaufania do gotowego mielonego mięsa. W trakcie mielenia mięsa dodać  wyciśniętą bułkę i przesmażoną cebulę. Przełożyć  do miski, dodać  całe jajko, kwaśną śmietanę  i do smaku przyprawy - sól, pieprz, majeranek i maggi. Całość dobrze wyrobić ręką, najlepiej w jednorazowej rękawiczce.
Z pomidorów ściąć czapeczki i delikatnie, żeby nie uszkodzić ścianek wydrążyć miąższ. Powstałe miseczki oprószyć solą  i małą łyżeczką napełnić masą mięsną. Ułożyć w naczyniu do zapiekania.
Miąższ z pomidorów wymieszać z 2 łyżkami sosu chilli, posolić i wlać do naczynia z pomidorami.
Piec w piekarniku około 35 - 40 minut w temperaturze 190 oC.
Cukinię pokroić  a la julienne, najlepiej używając specjalnego nożyka . Krótko przesmażyć na maśle z dodatkiem oleju. Doprawić solą, tymiankiem i oregano. Podać jako dodatek do naszych pieczonych pomidorów.

Przepis widziałem [TUTAJ] na blogu  - " Codzienna kuchnia niecodzienna" , zainspirował mnie, postanowiłem go zrobić  i okazało się, że było warto.


21 komentarzy:

  1. wspaniale wyszło :) piękniej jak mojej :)
    miło widzieć je na Twoim blogu :)
    pozdrawiam bardzo serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że się podobają.Twoje też są śliczne,bardziej naturalne.

      Usuń
  2. świetny przepis - dziękuję muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ciekawy przepis - dziękuję muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  4. A delicious and healthy recipe with a nice picture.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. thank you, I invite you to blog more often Christopher

      Usuń
  5. Si los mi padre no te queda uno en la fotografia, le encantan, igual que a todos en mi familias, besos

    OdpowiedzUsuń
  6. It looks so tasty an healty! Congratulations!! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. pycha, bardzo lubię takie faszerowane pomidory :)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetnie się prezentują :) dodatek z cukini wyśmienity :D

    OdpowiedzUsuń
  9. I utrzymały Ci formę te pomidory, bo lubią klapnąć :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszą być twarde i nie dłużej niż 40 minut w piecu.Pozdrawiam Christopher

      Usuń
  10. Właśnie też mam je robić, tylko jakoś zawsze zapomnę;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie jestem zbyt bogaty,ale to danie świadczy o bogactwie smaków.Pozdrawiam Christopher.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo zachęcające są te pomidorki, a sałatka jak pieknie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Coś dla mnie, uwielbiam pomidorki zapiekane, twoje tak ładnie wyglądają :-) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  14. Rewelacyjne, idealne połączenie i piękne kolory na talerzu.

    OdpowiedzUsuń