.

sobota, 19 października 2013

Magiczne ciasto czekoladowe.



Żadnej magii tutaj nie ma ,a potrzeba trochę staranności w przygotowaniu ,zresztą jak zawsze. Magia polega na tym ,że w czasie pieczenia ciasto rozwarstwia się. Na dole tworzy się masa jakby ścięta ,a wierzch jest lekki ,piankowy. Posypanie wierzchu warstwą dobrego kakao ,potęguje jego smakową i optyczną magię.
Składniki.
4 jajka
15 dag cukru
1 łyżka gorącej wody
125 g masła
70 g mąki
45 g kakao
500ml mleka
1/2 łyżeczki soku z cytryny
sól
Przygotować 22cm tortownicę wyłożoną folią, chodzi o uszczelnienie. Dno posmarować masłem i posypać kakao.
Masło roztopić i lekko ostudzić, ma być letnie. Lekko podgrzać mleko, ma być letnie.
Teraz część właściwa.
Żółtka utrzeć z cukrem ,wlać gorącą wodę i mix na puszystą masę.
Dodać masło i miksować.
Wsypać mąkę wymieszaną z kakao i szczyptą soli i energicznie wymieszać .
Wlać mleko i miksować.
Ubić białka z sokiem cytrynowym i dodać do masy ,DELIKATNIE wymieszać.
Przełożyć do foremki .Piec w temp.150stop.około 30min z nawiewem.
Ciasto w momencie wyjmowania z pieca powinno delikatnie się "trząść".
Ciasto kroimy zimne, posypane suto kakao .Odczekać cierpliwie kilka godzin ,a magia lepiej zadziała.
Magiczne ciasto może być też waniliowe. Wtedy bierzemy 115 g mąki i wanilię.
Tok przygotowania j.w.

Życzę udanych czarów.


13 komentarzy:

  1. Chętnie zabawię się w czarodziejkę i spróbuję takie ciasto wyczarować. Wygląda niesamowicie. Uwielbiam ciasta czekoladowe, więc nic mnie nie powstrzyma przed tą magią :)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubie piec ciast. to pozwól ze wpadne na kawę mogę?

    OdpowiedzUsuń
  3. Mieszkam w okolicach Gór Świętokrzyskich ,a tam sabat czarownic,a u mnie na blogu ciacha czekoladowego brak.Niedługo to nadrobię z Twojego przepisu wygląda obłędnie, szkoda ze mieszkasz tak daleko. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne to ciasto, nigdy takiego nie robiłam i muszę przyznać, że bardzo mnie zaciekawiłeś! Czekoladowe wypieki kochają szczególnie moje córki;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od razu chciałoby się zjeść :D

    OdpowiedzUsuń
  6. nie znałam takiego ciasta ;) widać, że jest warte wypróbowania, bo wygląda pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. super ale jak wytrzymać aż ciasto ostygnie, jak pachnie czekoladą i chce się je natychmiast zjeść? Ja przepadam za ciastami czekoladowymi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ty to wiesz, jak sprawić, żebym się cała obśliniła ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. que pintaza madremia!!! esto tiene que ser buenisimo!
    saludos
    Feliz semana. Silvia

    OdpowiedzUsuń
  10. Na pewno któregoś dnia zamienię się w czarownicę!
    Wygląda bardzo apetycznie! ciasto:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie widziałam takiego ciasta :) Wygląda apetycznie :) Przepis na pewno wypróbuję :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń