.

czwartek, 4 września 2014

Szarpańce z polędwiczek drobiowych.


Chicken tenderloin.



Składniki.
40 dag polędwiczek z kurczaka
3 jajka
3 łyżki majonezu
1,5 łyżki mąka ziemniaczana
12 dag ser żółty pełnotłusty
2 łyżki posiekanej pietruszki
sól
pieprz
chilli w proszku
olej do smażenia

Wykonanie.
Do przygotowania naszych kotlecików, wykorzystamy polędwiczki z drobiu. Dla mniej zaawansowanych, wyjaśniam. Polędwiczkami popularnie nazywa się te luźne kawałki przy kurzej piersi. Czasami nam zostają i zastanawiamy się, co z nich zrobić.
Polędwiczki pokroić w kostkę, doprawić, solą, pieprzem i odrobiną chilli. Do miski wybić jajka, roztrzepać, dodać majonez, mąkę ziemniaczaną, osolić i całość wymieszać.

Następnie dodać starty żółty ser, pokrojone polędwiczki i natkę pietruszki. Całość jeszcze raz wymieszać. Smażyć na średnio nagrzanej patelni, nakładając  łyżką  na rozgrzany olej. Formujemy na patelni kształt kotleta jaki chcemy. Ja formowałem moje szarpańce  w obręczach.

4 komentarze:

  1. Mniam! jak to dobrze, że jeszcze nie jadłam kolacji! pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! jak to dobrze, że jeszcze nie jadłam kolacji! pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja często takei robię, ale nazwałam je inaczej. A moje łasuchy chętnie je jedzą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jedno z najbardziej ulubionych dań moich domowników:) kochamy takie kotleciki:)

    OdpowiedzUsuń