.

wtorek, 26 sierpnia 2014

Zupa szpinakowa oliwkowa.


Spinach Soup olive.


Pyszna, pożywna zupa rodem z Bałkanów. Do jej sporządzenia używamy prawdziwej oliwy z oliwek, która zdecydowanie podnosi smak.

Składniki.
25 dag szpinaku świeżego
1 pęczek szczypiorku
1 cebula
2 ząbki czosnku
2 łyżki oliwy z oliwek
2 łyżki ryżu
0,5 l bulionu
10 oliwek
2 jajka ugotowane na twardo
sól, pieprz

Wykonanie.
Szpinak umyć, odcisnąć z wody.
Posiekać drobno razem ze szczypiorkiem. Posiekać też cebulę.
Udusić na oliwce, dodając zmiażdżony czosnek.
Kiedy warzywa zmiękną, wlać bulion, zagotować i
dodać ryż oraz pokrojone oliwki.  Gotować, aż ryż będzie miękki. Doprawić do smaku, jeżeli potrzeba.
Jajka drobno posiekać ,wyłożyć na talerze i zalać gorącą zupą.

Polecam z dobrym smakiem.

8 komentarzy:

  1. super zielona, letnia zupka:) porywam ten talerzyk:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupa jest rewelacyjna ! Świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wygląda, oryginalny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha ! Przeglądam Twojego bloga i każdym daniem niesamowicie kusisz !!
    Zapraszam do mnie - mam nadzieję, że też coś Cię zainspiruje.
    www.filizanka-smakow.blogspot.com

    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  5. mimo że wygląda apetycznie to ja bez oliwek poproszę,,,

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz rację, żeby do takich zup dodawać oliwę z oliwek. Twoja zupa jest bajeczna, ponieważ widać w niej to co do niej włożyłeś. Widać i oliwki i szczypiorek i jajeczka. Ummm, ale narobiłeś mi smaka na taka zupę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jadłam jeszcze takiej, ale podoba mi się na wejściu ha ha. Uwielbiam szpinak i oliwki

    OdpowiedzUsuń