.

wtorek, 14 października 2014

Bułeczki "purchawki"


Purchawki to smaczne bułeczki, podobne do Yorkshire pudding, które piekłem w Anglii w inny sposób. Do upieczenia powyższych, zamieszczonym przepisem zmobilizowała mnie ben-ka z DS, której za to dziękuję.



Składniki.
1 szklanka mąki
1 szklanka mleka
3 jajka
2 łyżki masła
0,5 łyżeczki soli

Wykonanie.
Masło stopić i ostudzić.
Do miski robota wlać masło, wsypać mąkę. wlać mleko i wbić jajka. Dodać niecałe pół łyżeczki soli.
Całość miksować 5 minut.
Ciasto nalać do foremek na 3/4 ich wysokości i wstawić do lekko nagrzanego piekarnika nastawionego na 200 oC.
Piec 25 minut w temp.200 stop.Obniżyć temperaturę do 180 stopni i piec następne 25 minut.

9 komentarzy:

  1. Początkowo myślałam że to ptysie :) fajne do nadziewania różnymi pastami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście przypominają ptysie,tylko nie są tak foremne,no i są łatwiejsze w przygotowaniu.

      Usuń
  2. Mam pytanie:)
    Nie trzeba zadnego proszku do pieczenia ani drozdzy?
    Wyrosly niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przygotowanie i wypiek jest banalny,bez DROŻDŻY.Podczas pieczenia zachowują się jak na sali balowej.U mnie poprzewracały się na boki,ale nie jest to szkodliwe.Polecam,doskonałe jako dodatek do zup, sałatek czy na śniadanie np.z konfiturami. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Dziekuje!Na pewno skorzystam,juz sam fakt ze mozna je nadziewac roznosciami kusi niesamowicie:)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  3. Ależ świetnie wyglądają! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak bardzo żałuję,że wcześniej nie zauważyłam tego wpisu :( Dla mnie, to zaszczyt,a jednocześnie teraz wielki smutek.......
    Byłeś wspaniałym mądrym człowiekiem !!!
    ben-ka

    OdpowiedzUsuń